MARKI SAMOCHODÓW

DAIHATSU

HISTORIA MARKI DAIHATSU

Marka Daihatsu, której początki sięgają 1907 roku i firmy Hatsudoki Seizo Co. z Osaki, jest uznawana za jednego z najstarszych japońskich producentów; pierwotnie specjalizowała się w konstruowaniu silników spalinowych. Produkcję kompletnych pojazdów Daihatsu rozpoczęło w latach 30. XX wieku od popularnych wówczas w Japonii trójkołowców, by po II wojnie światowej skoncentrować się na segmencie małych samochodów, a zwłaszcza na tzw. kei carach, które stały się jej znakiem rozpoznawczym na rodzimym rynku. Marka zyskała międzynarodowe uznanie dzięki swoim kompaktowym, ekonomicznym i często innowacyjnym modelom, takim jak Charade (pamiętany m.in. z oszczędnych silników Diesla i sportowej wersji GTti), Cuore (Mira), Sirion czy niewielki, ale dzielny terenowy Terios. Daihatsu słynęło z zaawansowanych rozwiązań w dziedzinie małych silników oraz z produkcji niewielkich, ale sprawnych pojazdów z napędem na cztery koła, jak Rocky (Fourtrak). Od 1967 roku marka była strategicznie powiązana z Toyota Motor Corporation, która stopniowo zwiększała swoje udziały, by w 1998 roku przejąć pakiet kontrolny, a w 2016 roku uczynić Daihatsu swoją spółką w pełni zależną. W ramach Grupy Toyota, Daihatsu odgrywa kluczową rolę w projektowaniu i produkcji małych samochodów, dostarczając platformy, technologie i gotowe modele również dla innych marek koncernu, szczególnie z przeznaczeniem na rynki azjatyckie. Około 2013 roku marka Daihatsu podjęła decyzję o wycofaniu się ze sprzedaży nowych samochodów na rynkach europejskich, w tym również w Polsce, gdzie wcześniej jej niewielkie i oszczędne auta cieszyły się pewnym gronem zwolenników. Pod koniec 2023 roku firma stanęła w obliczu poważnego kryzysu wizerunkowego i produkcyjnego, gdy na jaw wyszły wieloletnie nieprawidłowości w przeprowadzanych przez nią testach bezpieczeństwa pojazdów, co wymagało interwencji Toyoty. Obecnie Daihatsu koncentruje swoją działalność głównie na rynku japońskim (gdzie jest liderem segmentu kei car) oraz na wybranych rynkach Azji Południowo-Wschodniej, intensywnie pracując nad odbudową zaufania i weryfikacją swoich procesów. Daihatsu, jako integralna część koncernu Toyota, kontynuuje swoją misję tworzenia kompaktowych, wydajnych i przystępnych cenowo pojazdów, choć jej globalna obecność pod własną marką jest obecnie znacznie ograniczona.

Strona internetowa: https://www.daihatsu.com/

Przykładowi dealerzy: Brak oficjalnej sprzedaży w Polsce.

Nie trać czasu na zarządzanie flotą. Zleć to ekspertom - zapytaj o szczegóły.