PRODUCENCI SAMOCHODÓW

STELLANTIS N.V.

HISTORIA

Koncern Stellantis N.V. został formalnie utworzony w styczniu 2021 roku poprzez połączenie na zasadzie fuzji 50:50 dwóch gigantów motoryzacyjnych: francuskiej Grupy PSA (obejmującej m.in. Peugeot, Citroën, DS, Opel) oraz włosko-amerykańskiego koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA, z markami Fiat, Jeep, Ram, Alfa Romeo, Maserati i innymi). W wyniku tego połączenia powstał jeden z największych globalnych producentów samochodów pod względem wielkości produkcji, zarządzający rozległym portfolio czternastu marek motoryzacyjnych. Firma, zarejestrowana w Holandii, odziedziczyła niezwykle bogate i zróżnicowane dziedzictwo przemysłowe obu grup założycielskich, sięgające samych początków automobilizmu. Głównym dokumentem strategicznym koncernu jest plan “Dare Forward 2030”, który wyznacza ambitne cele związane z transformacją w kierunku zrównoważonej mobilności, z silnym naciskiem na elektryfikację i technologie cyfrowe. Stellantis przeznacza dziesiątki miliardów euro na rozwój pojazdów elektrycznych, tworząc cztery dedykowane, skalowalne platformy (STLA Small, Medium, Large, Frame), które posłużą jako baza dla przyszłych modeli wszystkich marek grupy. Jednym z kluczowych celów fuzji jest osiągnięcie znaczących synergii operacyjnych i finansowych, przy jednoczesnym staraniu o zachowanie unikalnego charakteru i pozycjonowania każdej z marek wchodzących w skład portfolio. Koncern dysponuje potężną globalną siecią produkcyjną, w której bardzo ważne miejsce zajmują zakłady zlokalizowane w Polsce (w Tychach i Gliwicach), czyniąc Stellantis jednym z filarów polskiego przemysłu motoryzacyjnego. W polskich fabrykach produkowane są obecnie lub były niedawno modele takich marek jak Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Opel oraz duże samochody dostawcze. Stellantis deklaruje również ambicje stania się liderem w dziedzinie oprogramowania dla pojazdów (software-defined vehicles) i dostawcą usług mobilnościowych. Aktualnie Stellantis N.V. jest globalnym potentatem motoryzacyjnym w trakcie dynamicznej transformacji, realizującym strategię elektryfikacji i optymalizacji swojego rozbudowanego portfolio marek na całym świecie.

POSIADANE MARKI

Nie trać czasu na zarządzanie flotą. Zleć to ekspertom - zapytaj o szczegóły.