HISTORIA
Korzenie koncernu Volkswagen AG sięgają 1937 roku, kiedy to w Niemczech zainicjowano projekt stworzenia “samochodu dla ludu” (Volkswagen), czego owocem był legendarny Garbus, zaprojektowany przez Ferdinanda Porsche. Po II wojnie światowej, pod brytyjskim nadzorem, fabryka w Wolfsburgu wznowiła produkcję Garbusa, który nie tylko zmotoryzował powojenne Niemcy, ale stał się globalnym fenomenem motoryzacyjnym, kładąc podwaliny pod przyszły rozwój koncernu. Kluczowym etapem w budowie wielomarkowego imperium było przejęcie w latach 60. firmy Auto Union (właściciela odradzającej się marki Audi), a następnie, w latach 80. i 90., hiszpańskiego SEAT-a oraz czeskiej Škody, co znacząco poszerzyło rynkowy zasięg grupy. Pod wizjonerskim kierownictwem Ferdinanda Piëcha, wnuka Ferdinanda Porsche, Volkswagen AG agresywnie wkroczył do segmentu premium i luksusowego, przejmując takie ikony jak Bentley i Lamborghini (poprzez Audi). Koncern zbudował również potężną dywizję pojazdów użytkowych oraz ciężarowych i autobusów (TRATON SE), w skład której wchodzą m.in. marki Scania, MAN oraz amerykański Navistar. W 2015 roku Volkswagen AG zmierzył się z globalnym kryzysem wizerunkowym i finansowym znanym jako “Dieselgate”, spowodowanym manipulacjami wynikami emisji spalin w silnikach Diesla, co wymusiło na firmie fundamentalną zmianę strategii. W odpowiedzi na ten kryzys oraz rosnące wymagania ekologiczne, koncern rozpoczął bezprecedensową transformację w kierunku elektromobilności, przeznaczając dziesiątki miliardów euro na rozwój dedykowanych platform dla pojazdów elektrycznych (jak MEB i PPE) oraz szerokiej gamy modeli EV we wszystkich swoich markach. Volkswagen AG od lat utrzymuje bardzo silną obecność produkcyjną w Polsce, posiadając strategiczne zakłady w Poznaniu (produkcja modeli dostawczych Caddy, Transporter, Crafter), Wrześni (Crafter) oraz Polkowicach i Głogowie (produkcja silników). Marki należące do Volkswagen Group (Volkswagen, Škoda, Audi, SEAT, Cupra, Porsche) od dziesięcioleci należą do najpopularniejszych i najchętniej wybieranych przez polskich klientów. Volkswagen AG jest jednym z największych globalnych koncernów motoryzacyjnych, zarządzającym niezwykle zróżnicowanym portfolio marek i intensywnie realizującym strategię “New Auto”, która ma przekształcić go w wiodącego dostawcę zrównoważonej i opartej na oprogramowaniu mobilności.
Strona internetowa: https://www.volkswagen-group.com/
POSIADANE MARKI
VOLKSWAGEN
AUDI
PORSCHE
SKODA
SEAT
CUPRA
BENTLEY
LAMBORGHINI
Nie trać czasu na zarządzanie flotą. Zleć to ekspertom - zapytaj o szczegóły.