HISTORIA MARKI MINI
Marka Mini wywodzi się z rewolucyjnego samochodu miejskiego, który zadebiutował w 1959 roku pod auspicjami British Motor Corporation (BMC), zaprojektowanego przez Sir Aleca Issigonisa. Dzięki innowacyjnej konstrukcji i charakterystycznemu stylowi, auto szybko stało się ikoną lat 60., symbolizując młodzieżowego ducha i zdobywając sławę dzięki sukcesom rajdowym wersji Cooper. Pod koniec lat 60. “Mini” zaczęło funkcjonować jako samodzielna marka, a produkcja oryginalnego modelu trwała, z niewielkimi zmianami, przez ponad cztery dekady pod skrzydłami różnych brytyjskich koncernów motoryzacyjnych. Klasyczna era marki zakończyła się wraz z ostatnim egzemplarzem wyprodukowanym w 2000 roku. Prawa do nazwy Mini zostały zachowane przez BMW Group po przejęciu Rover Group w latach 90., co umożliwiło marce drugie życie. W 2001 roku BMW wprowadziło na rynek całkowicie nową generację MINI (pisaną wielkimi literami dla odróżnienia), która była większa, nowocześniejsza i pozycjonowana w segmencie premium, ale zachowała stylistyczne DNA i “gokartową” frajdę z jazdy oryginału. Pod rządami BMW, oferta marki MINI została znacznie poszerzona o nowe warianty nadwoziowe, takie jak Cabrio, pojemniejszy Clubman czy pierwszy w historii marki crossover – Countryman. Sportowe dziedzictwo kontynuowane jest przez dynamiczne wersje sygnowane logo John Cooper Works (JCW), oferujące najwyższe osiągi. W ostatnich latach marka Mini intensywnie inwestuje w elektromobilność, wprowadzając na rynek w pełni elektryczny model MINI Cooper SE oraz wersje hybrydowe. Obecnie Mini jest globalną marką premium, cenioną za unikalny design, szerokie możliwości personalizacji oraz dostarczanie charakterystycznych, angażujących wrażeń z jazdy.
Strona internetowa: https://www.mini.com.pl/
Przykładowi dealerzy: Bawaria Motors, Inchcape, Aut Fus Group.
Nie trać czasu na zarządzanie flotą. Zleć to ekspertom - zapytaj o szczegóły.