HISTORIA
Korzenie Mercedes-Benz Group AG sięgają samych początków motoryzacji i niezależnych wynalazków Karla Benza oraz Gottlieba Daimlera, którzy w 1886 roku stworzyli pierwsze pojazdy napędzane silnikiem benzynowym. W 1926 roku ich konkurencyjne firmy, Benz & Cie. oraz Daimler-Motoren-Gesellschaft (która używała już marki handlowej Mercedes), połączyły siły, tworząc koncern Daimler-Benz AG. Po II wojnie światowej firma odbudowała swoją potęgę, stając się globalnym liderem w produkcji luksusowych samochodów osobowych i pojazdów użytkowych pod marką Mercedes-Benz, słynącą z inżynieryjnej doskonałości. W latach 80. i 90. XX wieku koncern podjął próbę dywersyfikacji w kierunku “zintegrowanego koncernu technologicznego”, inwestując w branże lotniczą i elektroniczną, jednak później powrócił do korzeni motoryzacyjnych. Przełomowym, choć ostatecznie nieudanym, etapem była fuzja z amerykańskim Chryslerem w latach 1998-2007, tworząca przez pewien czas DaimlerChrysler AG. Po sprzedaży Chryslera firma, działając jako Daimler AG, ponownie skoncentrowała się na rozwoju swoich marek premium oraz dywizji pojazdów ciężarowych i autobusów. Kluczowa restrukturyzacja nastąpiła pod koniec 2021 roku, kiedy to dział pojazdów ciężarowych i autobusów został wydzielony jako niezależna spółka Daimler Truck Holding AG. W konsekwencji, na początku 2022 roku, część koncernu skupiona na produkcji samochodów osobowych i dostawczych premium przyjęła obecną nazwę Mercedes-Benz Group AG. Firma od lat inwestuje w Polsce, posiadając tu m.in. fabryki silników oraz baterii do pojazdów elektrycznych. Mercedes-Benz Group AG jest czołowym światowym producentem luksusowych samochodów (Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach) i vanów, intensywnie rozwijającym technologie elektryczne (linia EQ) i cyfrowe, aby utrzymać swoją wiodącą pozycję na rynku.
HISTORIA MARKI MERCEDES
Marka Mercedes-Benz narodziła się w 1926 roku w wyniku fuzji firm dwóch niemieckich pionierów automobilizmu: Karla Benza oraz Gottlieba Daimlera, którego przedsiębiorstwo już wcześniej odnosiło sukcesy sprzedając auta pod nazwą “Mercedes”. Od samego początku swojego istnienia, marka Mercedes-Benz stała się światowym synonimem luksusu, zaawansowanej inżynierii, niezrównanej jakości oraz lidera we wprowadzaniu innowacji z zakresu bezpieczeństwa, takich jak strefy kontrolowanego zgniotu czy system ABS. Przez dekady spod znaku trójramiennej gwiazdy wyjechało wiele legendarnych modeli, w tym ikona stylu i techniki – 300 SL “Gullwing”, prestiżowa limuzyna 600 “Grosser”, czy niezwykle trwałe i cenione modele klasy średniej. Mercedes-Benz zorganizował swoją rozbudowaną gamę wokół systemu klas (m.in. A, C, E, S), uzupełniając ją o popularne SUV-y (od GLA po GLS) oraz niezniszczalną, kultową terenową Klasę G. Dla najbardziej wymagających klientów poszukujących sportowych emocji powstała sub-marka Mercedes-AMG, oferująca wyczynowe wersje większości modeli. Z kolei najwyższy poziom luksusu i ekskluzywności reprezentuje sub-marka Mercedes-Maybach, zdobiąca topowe odmiany Klasy S i GLS. Obecnie marka Mercedes-Benz dynamicznie rozwija swoją ofertę pojazdów w pełni elektrycznych w ramach rodziny EQ, obejmującej już szeroką gamę modeli od kompaktowych SUV-ów po luksusowe limuzyny i SUV-y. Strategicznym celem marki jest osiągnięcie pełnej gotowości do oferowania wyłącznie pojazdów elektrycznych na kluczowych rynkach do 2030 roku. W Polsce Mercedes-Benz cieszy się niezmiennie wysokim prestiżem i jest jedną z najpopularniejszych marek w segmencie premium, z bardzo dobrze rozwiniętą siecią sprzedaży i serwisu. Mercedes-Benz pozostaje globalnym wzorcem w klasie luksusowych samochodów, umiejętnie łącząc swoje bogate dziedzictwo z najnowocześniejszymi rozwiązaniami w dziedzinie elektromobilności i technologii cyfrowych.
Strona internetowa: https://www.mercedes-benz.pl/
Przykładowi dealerzy: MB Motors, Autotorino, Sobiesław Zasada Automotive.
Nie trać czasu na zarządzanie flotą. Zleć to ekspertom - zapytaj o szczegóły.