MARKI SAMOCHODÓW

ROEWE

HISTORIA MARKI ROEWE

Marka Roewe (w języku chińskim 荣威, Róngwēi) została stworzona od podstaw przez państwowy chiński koncern SAIC Motor i oficjalnie wprowadzona na rynek w 2006 roku. Jej narodziny były bezpośrednim następstwem zakupu przez SAIC praw do własności intelektualnej (m.in. platform modeli Rover 75 i 25) od upadłego brytyjskiego producenta MG Rover Group rok wcześniej, jednak bez prawa do używania samej nazwy “Rover”. Pierwsze modele marki, jak sedan Roewe 750, były więc konstrukcyjnie oparte na brytyjskiej technologii, a sama nazwa Roewe została wybrana m.in. ze względu na fonetyczne podobieństwo do słowa Rover. Na rodzimym rynku chińskim Roewe zostało spozycjonowane jako marka samochodów klasy średniej oraz wyższej, często podkreślająca swoje technologiczne dziedzictwo i oferująca alternatywę dla zagranicznych marek popularnych. Z biegiem lat Roewe rozwinęło własny, odrębny język stylistyczny i zaczęło w coraz większym stopniu wykorzystywać platformy oraz technologie opracowane wewnętrznie przez koncern SAIC, często współdzielone z globalnie rozwijaną siostrzaną marką MG. Marka Roewe silnie promuje w Chinach swoje zaawansowanie technologiczne, wyposażając pojazdy w nowoczesne systemy multimedialne (niektóre opracowane we współpracy z gigantem technologicznym Alibaba) oraz systemy wspomagania kierowcy. Roewe posiada szeroką gamę modeli obejmującą sedany, SUV-y i MPV, a także jest jednym z liderów elektryfikacji w portfolio SAIC, oferując liczne modele hybrydowe typu plug-in oraz w pełni elektryczne (serie Ei, ER oraz najnowsza linia “D”). W przeciwieństwie do marki MG, która jest intensywnie promowana przez SAIC na rynkach międzynarodowych, Roewe pozostaje marką skoncentrowaną niemal wyłącznie na Chinach. Z tego względu marka Roewe nie jest oficjalnie dostępna ani szerzej rozpoznawalna na rynkach europejskich, w tym również w Polsce. Obecnie Roewe jest jedną z głównych marek samochodów osobowych koncernu SAIC w Chinach, konkurującą w popularnych segmentach rynku i kładącą bardzo silny nacisk na rozwój pojazdów nowej energii (NEV).

Strona internetowa: –

Przykładowi dealerzy: Brak oficjalnej sprzedaży w Polsce.

Nie trać czasu na zarządzanie flotą. Zleć to ekspertom - zapytaj o szczegóły.