PRODUCENCI SAMOCHODÓW

Tesla Inc.

HISTORIA

Firma Tesla, Inc. została założona w Kalifornii w lipcu 2003 roku przez grupę inżynierów, do których wkrótce jako kluczowy inwestor i architekt produktu dołączył Elon Musk, obejmując później stanowisko CEO i stając się publiczną twarzą przedsiębiorstwa. Od samego początku misją Tesli było przyspieszenie globalnego przejścia na zrównoważoną energię, początkowo poprzez udowodnienie, że samochody elektryczne mogą być nie tylko ekologiczne, ale także wydajne i pożądane. Pierwszym pojazdem firmy był Tesla Roadster, wprowadzony na rynek w 2008 roku, który bazował na podwoziu Lotusa Elise i zademonstrował potencjał baterii litowo-jonowych w zastosowaniach motoryzacyjnych, oferując imponujący zasięg i osiągi. Następnie Tesla zrewolucjonizowała rynek luksusowych sedanów modelem S (2012) i SUV-ów modelem X (2015), by później zdobyć rynek masowy dzięki bardziej przystępnym cenowo Modelowi 3 (2017) i Modelowi Y (2020), które stały się globalnymi bestsellerami. Kluczowym elementem strategii firmy jest budowa i zarządzanie własnymi fabrykami baterii oraz pojazdów, znanymi jako “Gigafactories”, a także rozwijanie globalnej sieci dedykowanych stacji szybkiego ładowania Supercharger. Poza produkcją innowacyjnych samochodów elektrycznych, Tesla, Inc. dynamicznie rozszerzyła swoją działalność na sektor energetyczny, oferując domowe systemy magazynowania energii (Powerwall) i rozwiązania fotowoltaiczne, oraz intensywnie inwestuje w rozwój sztucznej inteligencji (systemy Autopilot i Full Self-Driving, humanoidalny robot Optimus). Firma wyróżnia się modelem sprzedaży bezpośredniej oraz własną siecią serwisową, omijając tradycyjne struktury dealerskie. W ostatnich latach do oferty dołączył futurystyczny i kontrowersyjny pickup Cybertruck, a firma zapowiada wprowadzenie nowej generacji Roadstera oraz elektrycznej ciężarówki Semi. Tesla jest oficjalnie obecna na polskim rynku, gdzie jej samochody elektryczne zdobywają coraz większą popularność, a infrastruktura ładowania i serwisu jest systematycznie rozbudowywana. Obecnie Tesla, Inc. jest wiodącym światowym producentem pojazdów elektrycznych i firmą technologiczną z siedzibą w Teksasie, która wywiera ogromny wpływ na transformację globalnego przemysłu motoryzacyjnego i energetycznego.

HISTORIA MARKI TESLA

Marka Tesla pojawiła się na motoryzacyjnej scenie w 2008 roku wraz z premierą modelu Roadster – w pełni elektrycznego samochodu sportowego, który od razu zasygnalizował ambicje marki do bycia liderem innowacji w dziedzinie pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach. Prawdziwą rewolucję i definicję nowoczesnego luksusowego samochodu elektrycznego przyniosły modele S (elegancki sedan wprowadzony w 2012 roku) oraz X (charakterystyczny SUV z drzwiami typu “falcon wings”, od 2015 roku), które wyróżniały się imponującym zasięgiem, oszałamiającym przyspieszeniem oraz minimalistycznym wnętrzem zdominowanym przez duży centralny ekran dotykowy. Marka Tesla z sukcesem weszła na rynek masowy dzięki Modelowi 3 (kompaktowy sedan premium, od 2017 roku) oraz Modelowi Y (kompaktowy crossover SUV, od 2020 roku), które stały się jednymi z najlepiej sprzedających się samochodów elektrycznych na świecie. Kluczowymi atrybutami pojazdów marki Tesla są wyłącznie elektryczny napęd, wiodący w branży zasięg, ponadprzeciętne osiągi oraz pakiet zaawansowanych technologii, w tym rozbudowany system wspomagania kierowcy Autopilot i regularne aktualizacje oprogramowania “over-the-air”. Istotnym, choć czasem kontrowersyjnym, elementem wizerunku marki jest jej dążenie do osiągnięcia pełnej autonomii jazdy (Full Self-Driving) w swoich pojazdach. Marka Tesla od początku budowała swój wizerunek jako technologicznego innowatora i dysruptora, rzucając wyzwanie tradycyjnym producentom samochodów poprzez unikalne produkty oraz bezpośredni model sprzedaży i serwisu. Pod koniec 2023 roku do gamy dołączył futurystyczny i niezwykle oryginalny pickup Cybertruck, o konstrukcji ze stali nierdzewnej, który ponownie wzbudził ogromne zainteresowanie na całym świecie. W planach marki znajdują się kolejne przełomowe modele, w tym nowa generacja Roadstera o ekstremalnych parametrach oraz bardziej przystępne cenowo auto nowej generacji. Samochody marki Tesla są oficjalnie dostępne i coraz popularniejsze na polskim rynku, czemu sprzyja systematyczna rozbudowa sieci sprzedaży, autoryzowanych serwisów oraz dedykowanych stacji szybkiego ładowania Supercharger. Aktualnie marka Tesla jest globalnym liderem i synonimem zaawansowanych technologicznie, wydajnych samochodów elektrycznych, które nieustannie wyznaczają nowe standardy i kierunki rozwoju w dynamicznie transformującej się branży motoryzacyjnej.

Strona internetowa: https://www.tesla.com/pl_pl

Przykładowi dealerzy: Sprzedaż online (salon firmowy Tesla Center Warsaw).

Nie trać czasu na zarządzanie flotą. Zleć to ekspertom - zapytaj o szczegóły.