Aktualności

Przedstawiamy nowe Volvo FM

Nowe Volvo FM wyznacza zupełnie nowy poziom kierowalności i właściwości jezdnych – i nadaje nowy wymiar efektywności. Poprawa właściwości jezdnych jest rezultatem zastosowania przełomowego Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo i licznych udoskonaleń w podwoziu. Ponadto, nowy samochód ciężarowy udostępnia nowe technologie i usługi, koncentrujące się na efektywności transportu i kosztach eksploatacji.

Oferujemy kierowcy doskonałe osiągi, podczas gdy firma transportowa czerpie korzyści z maksymalnej dyspozycyjności pojazdu i niskich kosztów paliwa – mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Wybitne właściwości jezdne w nowym Volvo FM są zasługą m.in. Aktywnego Układu Kierowniczego Volvo, doskonalszego zawieszenia przedniego i tylnego, a także nowego zawieszenia silnika. Specjaliści Volvo Trucks poświęcili wiele uwagi także optymalizacji masy własnej pojazdu.

Znaczne zredukowanie masy własnej wszystkich wersji Volvo FM zwiększa atrakcyjność pojazdu dla klientów działających w segmentach takich jak np. transport płynów i materiałów sypkich luzem, czyli wymagających jak najlżejszego, a jednocześnie bezpiecznego podwozia o przewidywalnych właściwościach jezdnych – wyjaśnia Claes Nilsson.

Produkcja nowego Volvo FM z przeznaczeniem na rynek europejski rozpocznie się we wrześniu 2013 r. Obejrzyj film o nowym Volvo FM na www.youtube.com/user/VolvoTrucks.

Unikatowy układ kierowniczy

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo łączy w sobie konwencjonalny, hydrauliczny układ wspomagania z elektronicznie sterowanym silnikiem elektrycznym, zamontowanym na przekładni kierowniczej. Rozwiązanie to zapewnia kierowcy samochodu ciężarowego liczne korzyści:

  • Przy małej prędkości jazdy kierowca może się zrelaksować, ponieważ kierowanie pojazdem nie męczy barków i rąk. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo automatycznie ustawia koła w pozycji na wprost także podczas cofania.
  • Układ automatycznie kompensuje efekt oddziaływania mocno wyprofilowanej (wypukłej) nawierzchni drogi lub bocznego wiatru, tak aby kierowca mógł po prostu utrzymywać kierunek jazdy na wprost, bez potrzeby kontrowania kierownicą.
  • Stateczność kierunkowa pozwala kierowcy pozostawać rozluźnionym i jednocześnie w pełni panować nad pojazdem przy każdej prędkości.
  • Układ tłumi szarpnięcia wywołane nierównościami drogi, takimi jak szczeliny czy ubytki nawierzchni.

Trzy osie skrętne

Kolejnym nowym rozwiązaniem są podwozia z trzema osiami skrętnymi: jedną przednią i dwiema tylnymi w konfiguracji 8×2 Tridem oraz dwiema przednimi i jedną tylną w konfiguracji 8×2 z podwójną osią przednią.

Takie konfiguracje zapewniają szczególnie mały promień skrętu, nie powodując „wrzynania się” opon w nawierzchnię drogi – rozwiązanie idealne podczas manewrowania na dziedzińcach gospodarstw rolnych i w innych ciasnych przestrzeniach – mówi Peter Frleta, ekspert od podwozi w Volvo Trucks.

Wysoko cenione zawieszenie A-Ride jest obecnie dostępne w połączeniu zarówno z hamulcami bębnowymi, jak i tarczowymi.

I-See oszczędza paliwo

Volvo Trucks wprowadza nowe technologie i nowe usługi, koncentrujące się redukcji kosztów transportu po stronie klienta. W Volvo FM jest dostępna zaktualizowana funkcja I-See – dodatek do skrzyni biegów I-Shift.

I-See została opracowana głównie z przeznaczeniem dla transportu długodystansowego i pozwala osiągnąć nawet 5-procentową redukcję zużycia paliwa. Rejestruje elektronicznie topografię drogi, po której porusza się samochód ciężarowy.

W swojej rozszerzonej wersji, I-See potrafi także pobierać dane z innych pojazdów. Oznacza to, że kierowca może czerpać maksymalne korzyści z I-See nawet wówczas, gdy pokonuje daną trasę po raz pierwszy – wyjaśnia Anders Eriksson, menedżer ds. rozwoju I-See.

Zarejestrowane lub pobrane dane topograficzne stanowią podstawę dla automatycznej optymalizacji zmiany biegów, prędkości i użycia hamulców dodatkowych podczas ponownego przejazdu daną trasą.

Usługi zapewniające oszczędność paliwa

Innymi rozwiązaniami sprzyjającymi oszczędzaniu paliwa, dostępnymi dla kierowców Volvo są: system Dynafleet Paliwo i Środowisko, usługa Doradztwo Paliwowe i szkolenie w zakresie jazdy ekonomicznej.

Wszystko to ma związek ze stylem jazdy – umiejętnością planowania przejazdu. Bez względu na doświadczenie kierowcy, zawsze istnieje możliwość poprawy w celu zwiększenia rentowności firmy transportowej – relacjonuje Jarkko Aine, odpowiedzialny za szkolenie kierowców i Doradztwo Paliwowe w Volvo Trucks.

Maksymalna dyspozycyjność

Volvo słynie z najwyższej jakości – nowe Volvo FM przeszło kompleksowy, wyczerpujący program badań i testów, odzwierciedlający rzeczywiste warunki jego użytkowania.

Najwyższa jakość w połączeniu z możliwością wyposażenia pojazdu w moduł telematyki, umożliwiający monitorowanie zużycia i stanu niektórych kluczowych podzespołów, oznacza, że Volvo Trucks może proponować klientowi Złoty Kontrakt Serwisowy wraz z gwarancją maksymalnej dyspozycyjności.

Stacja obsługi ma możliwość monitorowania rzeczywistego stopnia zużycia poszczególnych elementów pojazdu, za pośrednictwem komputera. W rezultacie, stacja obsługi może z odpowiednio dużym wyprzedzeniem skontaktować się z firmą transportową i umówić wizytę pojazdu w serwisie w najdogodniejszym terminie – wyjaśnia Christian Gustavsson, dyrektor ds. obsługi serwisowej w Volvo Trucks.

Kompletna gama silników Euro 6

Nowe Volvo FM trafia na rynek wraz z bogatą gamą silników 11- i 13-litrowych, spełniających normę emisji spalin Euro 6, która wejdzie w życie z początkiem 2014 r. Silnik D13 jest dostępny w wariantach o mocy o 420 do 500 KM, zaś silnik D11 – w wariantach o mocy od 330 do 450 KM.

Udoskonaliliśmy naszą technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Nowe jednostki napędowe Euro 6 oferują wysokie osiągi i jednocześnie doskonałą ekonomikę paliwową – podkreśla Astrid Drewsen, menedżer produktu ds. silników w Volvo Trucks.

Fleetmanager.pl to blog poświęcony tematyce motoryzacji flotowej - skupiony na korzyściach dla użytkowników flotowych i promujący rozwój branży dla dobra rynku motoryzacyjnego w Polsce.

7 Comments