Warsztaty flotowe z Masterlease

szkolenie-skfs

W malowniczej scenerii Pojezierza Brodnickiego, w Wielkim Głęboczku odbyły się pierwsze w historii SKFS warsztaty flotowe poświęcone tematyce CFM.

Gospodarzem spotkania była Grupa Masterlease, jeden z liderów rynku CFM, który dzieląc się swoim 19 letnim doświadczeniem w branży zapoczątkował dialog i wzajemną wymianę doświadczeń. W skład grupy wchodzą 4 społki, a Prime Car Management, spółka dominjąca w Grupie Masterlease w kwietniu br zadebiutowała z sukcesem na GPW.

Spotkanie rozpoczęło się jazdami testowymi. Tym razem członkowie SKFS mieli okazję poznać portfolio ofertowe marki Volvo. Prezentacja produktowa szwedzkiego producenta przebiegła pod znakiem eco.

Jazdy testowe były preludium szkolenia, którego hasłem przewodnim były „Fazy życia umowy wynajmu długoterminowego”. Grzegorz Czarnecki – Członek Senior Management Group, Dyrektor Pionu Sprzedaży Korporacyjnej Masterlease przedstawił aspekty, na które należy zwracać uwagę podczas sporządzania umowy z firmą CFM, począwszy od negocjacji, przez wydanie i eksploatację, do zwrotu pojazdu. Zaprezentowano również elementy ważne dla klienta i dla dostawcy usług oraz jakich nieporozumień warto unikać. Prezentacja wzbudziła ogromne zainteresowanie wśród uczestników warsztatów, co potwierdziła liczba pytań do prelegenta, która przerodziła się w dyskusję, trwającą do wieczora.

Kolejnym zagadnieniem poruszanym podczas szkolenia był obszar ubezpieczeń pojazdów we flotach. Sytuację podatkową w odniesieniu do ubezpieczeń flotowych oraz dostępne na rynku rozwiązania przedstawił Jarosław Knop, Członek Zarządu BIK Brokers.

Uwieńczeniem pierwszego dnia szkolenia była prezentacja marki Volvo przez Ryszarda Zdanowskiego – Fleet Sales Manager Volvo.

Podczas drugiego dnia szkolenia nie mogło zabraknąć tematyki flotowej w odniesieniu do strategii rozwoju SKFS, dlatego spotkanie rozpoczęło się od podsumowania działań Stowarzyszenia przez ostatnie 8 miesięcy oraz zaprezentowania strategii realizowanej do końca 2014 roku. Prezentację przygotowali Halszka Gwiżdż i Jacek Częścik.

Kolejnym tematem poruszanym podczas szkolenia były szyby. Wpływ procesu produkcyjnego szyb na ich jakość i bezpieczeństwo podróżnych na przykładzie firmy Pilkington zaprezentował Jacek Boćkowski-Key Account Manager Pilkington Automotive Poland. Uczestnicy poznali również nowoczesne technologie stosowane w szybach samochodowych.

Podczas spotkania SKFS nie mogło zabraknąć tematyki serwisowania flot. Serwisowanie od kuchni w kontekście technologii smart repair oraz jej wpływu na zwiększenie wartości pojazdu przy odsprzedaży oraz redukcji kosztów napraw zaprezentował Wojciech Tupajka – ABC Cars.

Warsztaty flotowe zakończyła prezentacja Marii Biedroń newralgicznych aspektów zarządzania flotą w odniesieniu do działalności SKFS. Analizie profilu fleet managera, jego roli i oczekiwań w stosunku do SKFS. Prelekcja miała interaktywną formułę. Dzięki zaangażowaniu wszystkich uczestników spotkania zarysowano aspekty wpływające na kształtowanie roli fleet managera w SKFS.

Spotkanie było bardzo merytoryczne i poruszono wiele ważnych kwestii dotyczących mojej codziennej pracy. Wynosiłem z niego kilka cennych wskazówek” – powiedział Paweł Pawlik, P.O. Kierownika Zespołu Floty Samochodowej, Grupa Adamed.

Bardzo wysoko oceniam wartość merytoryczną szkolenia. Niestety temat umów z CFM-ami jest tak szeroki i jest tyle aspektów współpracy (wybór aut, wydanie, eksploatacja, szkody, opony, ubezpieczenia jak również bardzo istotny zwrot pojazdów) że nie udał się tematu wyczerpać. Na pewno wiemy więcej ale pozostał duży niedosyt. Bardzo chętnie jeszcze raz spotkałbym się na szkoleniu z Masterleasem w celu pogłębienia tematu” – wyjaśnił Krzysztof Kopysiewicz, Kierownik Floty Samochodowej APC Instytut.

Gorąca dyskusja podczas spotkania potwierdziło tezę, że warto skonfrontować swój punkt widzenia z innymi opiniami i warto konstruktywnie dyskutować o zdarzeniach z którymi spotykamy się na co dzień w procesie obsługi flot. Mamy przekonanie, że kontynuacja tej formy dialogu przyniesie korzyści wszystkim uczestnikom procesu.” – uważa pomysłodawca warsztatów – Dorota Sutor – Członek Senior Management Group, Dyrektor Marketingu Masterlease.