Innowacyjny napęd benzynowy od Volvo

Volvo rozszerza gamę silników dwóch modeli kompaktowych. V40 będzie dostępny z jednostką T2 o pojemności 1.6 l i mocy 120 KM. W V40 Cross Country nowością będzie dwulitrowy silnik o mocy 180 KM skonfigurowany z napędem na cztery koła.

V40 T2 – niższa moc, ten sam moment

Do tej pory bazową jednostką napędową w modelu V40 był benzynowy silnik T3 o mocy 150 KM.  Teraz dołączy do niego słabsza jednostka – 120 KM. Silnik T2 będzie miał identyczną wartość momentu obrotowego jak w mocniejszych wariantach benzynowych –  T3 (150KM) i T4 (180KM). Kierowca będzie miał do dyspozycji 240 Nm w szerokim zakresie obrotów: od 1600 do 4000 obr./min. T2 pod względem konstrukcyjnym nie różni się od jednostek T3 i T4 dostępnych w modelu V40. Jest to szesnastozaworowy silnik czterocylindrowy o pojemności 1596 cm3, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. T2 będzie dostępny wyłącznie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Średnie spalanie modelu V40 T2 wyniesie 5,3 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla nie przekroczy poziomu 124g/km. Nowy silnik jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. W Polsce dobrze sprzedają się samochody kompaktowe z segmentu premium z podstawowymi silnikami benzynowymi.

V40 Cross Country T4 AWD

V40 Cross Country to pierwszy uterenowiony kompakt, który powstał na bazie modelu V40. Wersja z napędem na cztery koła była napędzana turbodoładowanym, rzędowym, pięciocylindrowym silnikiem benzynowym T5 o pojemności 2,5 l i mocy 254 KM. Teraz dołączy do niego mniejsza, pięciocylindrowa jednostka benzynowa T4 o pojemności 1984 cm3 i mocy 180 KM. Maksymalny moment obrotowy wyniesie 300 Nm. Napęd na obydwie osie, tak jak w modelu T5 AWD, będzie realizowany za pomocą układu Haldex piątej generacji. Odmiana V40 Cross Country T4 AWD będzie dostępna wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów Geartronic.