Elektryczny Renault Kangoo Maxi ZE

Renault Kangoo Maxi ZE

W 2008 roku Renault rozpoczęło ofensywę w segmencie pojazdów elektrycznych, zapowiadając produkcję kompletnej gamy 4 samochodów. Jeszcze przed wprowadzeniem na wybrane rynki pierwszego z nich na jesieni 2011 roku, marka Renault pokaże nową wersję Kangoo Z.E.

Przed końcem roku koncern Renault wprowadzi nie jeden, ale dwa samochody elektryczne, co pozwoli przedsiębiorcom na wybór samochodu o zerowym poziomie emisji najlepiej dostosowanego do ich potrzeb.

Kangoo Maxi Z.E. jest dłuższą wersją Kangoo Z.E., po raz pierwszy pokazaną na ostatnim salonie w Hanowerze. Czterdzieści dodatkowych centymetrów uzyskanych dzięki zwiększonemu rozstawowi osi pozwoliło na osiągnięcie całkowitej długości 4,6 m. Uniwersalny, oferujący możliwość modulowania przestrzeni, Kangoo Maxi Z.E. produkowany jest w dwóch wersjach: dwu- i pięciomiejscowej.

Pierwsza wersja przeznaczona jest ewidentnie do celów transportowych. Posiada ona 2 miejsca przednie oddzielone od strefy bagażowej ścianką (jako wyposażenie dodatkowe). W takiej konfiguracji Kangoo Maxi Z.E. oferuje optymalne, niespotykane dotąd w sektorze samochodów dostawczych z napędem elektrycznym możliwości załadunku:

  • pojemność przestrzeni ładunkowej do 4,6 m3, czyli o 1,1 m3 więcej niż w Kangoo Z.E.;
  • długość przestrzeni ładunkowej do 2,90 m;
  • wysokość 1,82 m, pozwalająca na wjazd do parkingów podziemnych;
  • profesjonalne wyposażenie i opcje, dostępne w Kangoo Maxi z silnikiem spalinowym, będą również dostępne w Kangoo Maxi Z.E.

W wersji kombi pojazd wyposażony jest w tylny rząd siedzeń dzielonych 2/3 – 1/3. Oferuje możliwość przewozu do 5 osób. Dzięki modułowej budowie, samochód dysponuje 4 konfiguracjami w zależności od liczby przewożonych osób. Tylny rząd siedzeń może zostać złożony, co pozwala na uzyskanie płaskiego podłoża i zwiększenie przestrzeni ładunkowej o 3,4 m3.

Kangoo Maxi Z.E. zainteresuje przedsiębiorców troszczących się o środowisko − zarówno klientów flotowych, rzemieślników, spółdzielnie, jak i stowarzyszenia − poszukujących największej możliwej przestrzeni ładunkowej lub pojazdu do przewozu osób.

Samochód ma taką samą stylistykę zewnętrzną i wewnętrzną jak wersja z silnikiem spalinowym. Renault Kangoo Maxi Z.E. będzie dostępne w tych samych kolorach nadwozia jak wersje z silnikami spalinowymi. Dzięki temu klienci będą mogli zamówić samochód w firmowym kolorze. Furgonetka będzie produkowana w zakładzie MCA w Maubeuge, na tej samej linii jak wersje Kangoo Maxi z silnikiem spalinowym.

Na pierwszy rzut oka widać, że Kangoo Maxi Z.E. jest samochodem w 100% elektrycznym. Zdradzają to chromowane listwy Z.E. z tyłu i po bokach nadwozia, brak rury wydechowej oraz gniazdo do ładowania akumulatorów umieszczone z przodu. Pozwala ono na naładowanie pojazdu w ciągu 6 do 8 godzin przy użyciu gniazdka ściennego.

Pod maską znajduje się silnik o mocy 44 kW/60 KM. Zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh, umieszczonym pod podłogą. Zasięg samochodu, 170 km w cyklu mieszanym NEDC, może się różnić w zależności od warunków użytkowania: stylu prowadzenia, temperatury, topografii terenu lub prędkości.

W celu optymalizacji zasięgu, tablica rozdzielcza została zmieniona. Znajduje się w niej nowy interfejs, informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatora i liczbie kilometrów pozostałych do przejechania. Opracowano również systemy ekonomicznej jazdy i wstępnego ogrzewania w trakcie ładowania. Dodatkowo Renault wprowadza również usługi połączone przeznaczone dla kierowców (Pakiet Connected) oraz klientów flotowych (Fleet Asset Management).

Poza satysfakcją wynikającą z faktu posiadania pojazdu o zerowym stopniu emisji – czyli nieemitującym ani CO2, ani cząstek stałych – prowadzenie elektrycznego Kangoo pozwala na odkrycie całkowicie nowej przyjemności z jazdy. Maksymalny moment obrotowy 226 Nm, osiągany od razu po włączeniu silnika, możliwość szybkiego przyspieszania i ruszania z miejsca na niskich obrotach, brak hałasu i konieczności zmiany biegów sprawiają, że samochód ten łączy w sobie niespotykane dotąd osiągi i komfort jazdy.

Renault zawsze twierdziło, że sukces samochodów elektrycznych zależy od możliwości wyprodukowania samochodów dostępnych dla wszystkich. Aby spotkać się z zainteresowaniem klientów, ekologia i ekonomia muszą iść w parze. W Kangoo Maxi Z.E. udało się połączyć maksymalną ładowność, zero emisji2 oraz minimalną cenę.

Kangoo Maxi Z.E. zostanie wprowadzony do sprzedaży na wybranych rynkach europejskich, na jesieni 2011 roku za cenę 21 200 euro brutto dla pięciomiejscowej wersji kombi.

W niektórych krajach, na przykład we Francji, dzięki uldze w wysokości 5 000 euro proponowany będzie za tę samą cenę co Kangoo Maxi z silnikiem wysokoprężnym, co zmniejszy cenę do 16 200 euro brutto lub 17 000 euro brutto w zależności od modelu.

Jak w przypadku całej gamy swoich samochodów elektrycznych, tak i tu Renault rozdziela własność pojazdu od własności akumulatorów, aby zagwarantować ich optymalne funkcjonowanie przez cały okres użytkowania samochodu. Klienci będą mogli kupić lub wynająć samochód, podpisując jednocześnie umowę abonamentową na akumulator od 72 euro brutto miesięcznie.

Koszt użytkowania – zawierający koszt wynajmu akumulatora, ładowanie (średnio 1,5 euro „do pełna”) oraz serwis – będzie zbliżony do kosztów eksploatacji samochodu z silnikiem spalinowym przy przebiegu poniżej 15 000 km rocznie i niższy przy przebiegach wyższych.

Pod koniec 2011 roku przedsiębiorcy będą więc mieli możliwość zapoznania się z wyjątkową, kompletną i najbardziej zróżnicowaną na rynku gamą samochodów dostawczych. Spośród 7 modeli, 3 długości i 3 rodzajów napędu (benzyna, ropa naftowa lub elektryczność), klienci będą mogli wybrać samochód najlepiej dostosowany do ich potrzeb. Renault po raz kolejny o krok wyprzedza konkurencję, co pozwoli mu wzmocnić pozycję europejskiego lidera w zakresie samochodów użytkowych, którą cieszy się od 13 lat.

Źródło: Renault